Veelgestelde vragen

Je wil graag bij Designcards je drukwerk bestellen, maar je hebt nog een vraag? Daarom hebben we voor jou enkele antwoorden en afspraken verzameld. Vind je nog steeds niet het antwoord op je vraag, dan staat ons team helemaal voor je klaar!

Algemeen

Hier vind je alle informatie over jouw account, een bestelling plaatsen, onze algemene voorwaarden en enkele tutorials… Heb je een klacht of vind je jouw vraag niet terug, neem hier zeker een kijkje.

Account

Hoe kan ik een account aanmaken?
  • Via ‘Mijn account’, rechtsboven, kan je een account aanmaken in onze webshop! Met een account krijg je een handig overzicht van je bewaarde ontwerpen, bestellingen, favorieten en al je gegevens.
    Een account aanmaken doe je zo:
    • Klik op ‘inloggen’
    • Klik op ‘registreer je nu.’
    • En vul het inschrijvingsformulier in

    Een account is niet verplicht, maar wel handig om je bestellingen op te volgen.

    Hoe kan ik mijn account verwijderen?

    Wil je graag jouw account verwijderen of geen mails meer van ons ontvangen?
    Stuur ons dan een mailtje op hello@designcards.be met het e-mailadres van je account en we passen dit graag voor je aan.

    Hoe kan ik inloggen op mijn account?

    Om in te loggen klik je op ‘Mijn account’ rechtsboven. Je krijgt dan een invulscherm te zien waarbij je kan inloggen door jouw e-mailadres en paswoord in te geven.

    Wat kan ik allemaal doen met mijn account?

    Via jouw account krijg je een handig overzicht van je bewaarde ontwerpen, bestellingen, en opgeslagen favorieten. Hier bekijk je ook eenvoudig jouw bestellingen, orderstatus en facturen.

    Ten slotte kan je hier ook je gegevens en paswoord beheren.

    Kan ik een artikel opmaken en bewaren om later te bestellen?

    Ja hoor, dat is zeker mogelijk! Heb je een product gekozen? Klik dan rechts onder de product details op ‘Maak hier uw eigen ontwerp‘ en pas je favoriete kaartje naar wens aan.

    Ik ben mijn paswoord vergeten, wat nu?

    Ben je je wachtwoord vergeten? Geen zorgen, je kan dit makkelijk wijzigen. Klik op ‘Inloggen‘ onder ‘Mijn account’ rechtsboven. Je krijgt dan een invulscherm te zien.

    Onder de knop ‘Inloggen’ kan je klikken op ‘Wachtwoord vergeten?’. Vul daarna jouw gebruikersnaam of e-mail in en je krijgt een mailtje met een link waarmee je jouw wachtwoord kan veranderen.

    Webshop

    Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

    Bestellen is eenvoudig! Heb je een product gekozen? Klik dan rechts onder de product details op ‘Maak hier uw eigen ontwerp‘ en pas je kaartje of product naar wens aan.

    Ben je klaar met het ontwerp? Klik dan rechtsboven op ‘Bestel’, je krijgt dan een voorbeeld te zien van je gepersonaliseerde kaart.

    Ben je tevreden? Klik dan op ‘Akkoord’ boven het voorbeeld. Je krijgt nu opnieuw de productpagina te zien, maar onder de product details kan je nu verder het gewenste aantal selecteren. Voeg dan de kaartjes toe aan je bestelling door te klikken op ‘In winkelmand’.

    Nu kom je in je winkelmandje terecht. Vanuit je winkelwagentje kan je verder winkelen of onmiddellijk afrekenen. Ben je klaar om te bestellen? Klik dan op ‘Verder naar afrekenen’, vul je facturatie- en leveringsinformatie in, klik op de gewenste betaalwijze, reken af & klaar!

    Kan ik proefdrukken bestellen?

    Neen, dit is jammer genoeg niet mogelijk door het ambachtelijke karakter van onze kaarten. We hebben ter vervanging echter een stalenpakket voor je samengesteld dat perfect weergeeft wat we allemaal te bieden hebben.

    In dit pakket vind je verschillende formaten van trouw- of geboortekaarten, verschillende soorten papier en voorbeelden van alle mogelijke afwerkingen die binnen onze mogelijkheden liggen.

    Vraag nu jouw stalenpakket hier aan! Het wordt binnen de 5 werkdagen thuis geleverd.

    TIP: houd onze social media en nieuwsbrief in de gaten: we geven namelijk regelmatig een aantal stalenpakketen GRATIS weg!

    Wat is de minimum bestelhoeveelheid?

    Het minimum aantal stuks kan afwijken per ontwerp. Je vindt de mogelijke opties terug bij de productdetails op een productpagina. Daar kan je steeds je gewenste aantal selecteren.

    Hoe kan ik een product uit mijn winkelmandje verwijderen?

    Om een product uit je winkelmandje te verwijderen, klik je op het rode kruisje links naast het voorbeeld van het kaartje dat je wenst te verwijderen.

    Hoe kan ik mijn korting of couponcode gebruiken?

    Om je kortingscode te gebruiken, houd je deze best bij de hand wanneer je wil bestellen. Zodra je in je winkelwagentje zit (eerste stap van het bestelproces) kan je links onderaan klikken op “Couponcode” om jouw promocode in te voeren. Hierin kopieer of typ je jouw promocode en klik dan op de knop ‘Coupon toepassen‘. Je zal dan bij de berekening van jouw totaalbedrag zien dat de ‘korting‘ verrekend wordt.

    Indien de kortingscode niet geldig is op de artikelen, die jij wenst te bestellen, zal dit worden meegedeeld aan de hand van een rode balk met de melding “Sorry, deze couponcode is niet van toepassing op de geselecteerde producten.” De couponcode wordt dan ook meteen verwijderd uit je winkelmandje.

    Ik ben vergeten mijn kortingscode in te geven, wat nu?

    Wij kunnen jammer genoeg niet meer ingrijpen in de automatische verwerking van jouw bestelling. Je bewaart dus best je code voor een volgende bestelling! Veel van onze kortingscodes zijn immers een hele tijd geldig, je hebt dus tijd genoeg.

    Kan het logo van Designcards weggelaten worden?
    Het logo van Designcards staat op de achterzijde van de meeste kaartjes en het is in de editor niet mogelijk om dit er af te halen. We doen dit om de volgende reden…

    We hebben onze kaartjes met veel passie en creativiteit ontworpen en ze daarna ook met veel liefde gedrukt. Kortom we zijn heel erg trots op onze creaties en de kwaliteit van ons werk. Daarom willen we dan ook graag laten zien dat de kaartjes door ons gemaakt zijn en vermelden we onze merknaam subtiel op de kaart.

    Er zijn ongetwijfeld andere webshops met gelegenheidsdrukwerk die dit niet toepassen, maar voor ons is dit een keuze waar wij achter blijven staan. We kunnen hierop dan ook geen uitzonderingen maken.

    We hopen op je begrip hierover en natuurlijk dat je toch jouw ideale kaartje bij ons terugvindt.

    Prijs

    Zijn de prijzen steeds hetzelfde, ongeacht het aantal?

    Bij Designcards gebruiken we een staffelprijs. Dit wil zeggen dat hoe meer stuks je van een product je bestelt, hoe voordeliger de producten per stuk worden! Bij het drukken is er namelijk steeds een “opstartkost” (drukpers instellen en kalibreren, enkele testruns…), deze wordt verdeeld over het aantal kaartjes en zal zo dus lager zijn per stuk bij grotere hoeveelheden.

    Wil je graag een grotere hoeveelheid van een bepaald product bestellen? Stuur dan een mailtje naar hello@designcards.be. Vanaf 500 identieke producten bekijken we je aanvraag. TIP: Geef in de mail reeds zoveel mogelijk informatie door, dan kunnen we je aanvraag zo snel en correct mogelijk beantwoorden.

    Kost het personaliseren van het kaartje extra?

    Neen, joepie! Er komt geen extra bedrukkingskost bij voor het bedrukken van je eigen tekst op de gekozen kaart. De kostprijs voor het drukken van je kaartjes is reeds verrekend in de prijs die je ziet op de webshop. Je kan dus het ontwerp zonder zorgen aanpassen.

    Wens je je favoriete kaartje blanco te bestellen? Dit kan zeker ook, je verwijdert dan gewoon alle tekst van het voorbeeldkaartje in de editor. Opgelet! De prijs van het kaartje blijft echter wel hetzelfde.

    Betaling

    Hoe weet ik dat betalen bij Designcards veilig is?

    We gebruiken geavanceerde beveiligingstechnieken. Alle communicatie via internet gebeurt gecodeerd op basis van de SSL-encryptie (Secure Socket Layer) om onze klanten een maximale beveiliging te garanderen. Wij slaan je betalingsgegevens niet op, waardoor je bij elke aankoop opnieuw kaartnummer, vervaldag, enz… moet ingeven.

    Als betaalprovider gebruiken we Mollie, daarom zie je deze ook vermeld staan op je bankafschriften nadien. Indien je hierover vragen hebt, kan je terecht op deze consumenten-pagina van Mollie : www.mollie.com/be/consumers.

    Meer informatie over gegevensbeheer en privacy vind je terug in onze Algemene Voorwaarden.

    Hoe kan ik betalen?

    Designcards biedt je de mogelijkheid om te kiezen tussen de bekendste en meest courante online betaalwijzen zoals kredietkaart, Bancontact, Ideal en Paypal.

    • Bancontact/Maestro

    Bancontact is een betaalmethode die veel gebruikt wordt door consumenten en bedrijven met een Belgische bankrekening. Bij deze betaalmethode kan je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met jouw eigen bank via je kaartlezer. Je rekent af in je vertrouwde online betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van jouw eigen bank.

    Mobiel betalen is ook mogelijk! Met behulp van de bancontact- of payconiq-app kan je de QR-code scannen. Je kan deze app downloaden via de Play store (Android) of via de App store (IOS).

    • IDeal

    IDEAL is een betaalmethode die gebruikt kan worden door consumenten met een bankrekening bij vrijwel elke Nederlandse bank. Je rekent af in je vertrouwde online betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van jouw eigen bank.

    • Kredietkaart

    Je kunt je creditcardgegevens via een beveiligde SSL-procedure veilig invoeren en via je creditcardorganisatie wordt gezorgd voor een correcte afhandeling van je betaling.

    • KBC/CBC betaalknop

    Via de KBC/CBC-betaalknop kunnen Belgische klanten van de KBC/CBC bank eenvoudig online betalen. Betalingen worden direct verwerkt.

    • Belfius Pay Button

    Via de Belfius Pay Button kunnen Belgische klanten van de Belfius bank eenvoudig online betalen. Betalingen worden direct verwerkt en zijn gegarandeerd wanneer voldaan.

    • PayPal

    Je logt in met jouw persoonlijke Paypal-account. Via een beveiligde SSL-procedure wordt gezorgd voor een correcte afhandeling van je betaling.

    Ondervind je problemen met de betaling van jouw bestelling? Aarzel dan niet om ons te contacteren:

    • Telefonisch via 015/228 281 (Op werkdagen van 10u00 – 16u30)
    • Via e-mail: hello@designcards.be
    Hoe weet ik hoeveel mijn bestelling zal kosten?

    Wanneer je op de Designcards webshop surft en een product in een bepaalde hoeveelheid aan het winkelmandje toevoegt, vind je daar meteen ook het totaalbedrag van je bestelling.

    Ook bij de laatste stap voor betaling tonen we nog eens een overzicht van de bestelde producten en de prijzen ervan. Deze prijzen zijn altijd inclusief BTW.

    Na de bestelling ontvang je datzelfde overzicht nog eens via e-mail. Zo weet je ten allen tijde hoeveel je bestelling zal kosten.

    Algemene Voorwaarden

    Onze algemene voorwaarden kan je nakijken op de pagina ‘Algemene Voorwaarden’.

    Problemen

    Technisch probleem

    Ervaar je een technisch probleem? We helpen je graag hier een oplossing voor te vinden! Daarvoor vul je best het contactformulier in met het volgende:

    • Het type toestel: smartphone, tablet, computer,…
    • De browser die je gebruikte (Safari, Google Chrome, Firefox, Internet Explorer…)
    • Het artikel dat je aan het bekijken bent/was
    • Wanneer het probleem zich voordeed (bij het openen van een ontwerp, bij het opslaan van een ontwerp…)
    • Voeg meteen ook een printscreen van het probleem/de foutmelding als bijlage toe

    Wij helpen je zo snel mogelijk verder!

    Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

    Je mag ons steeds contacteren met een klacht op één van volgende kanalen:

    Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen, vragen we om ons meteen ook enkele foto’s door te sturen van het probleem (vb. beschadigde verpakking, verkeerde bestelling…)

    Mijn Bestelling

    Hier vind je alle informatie over je bestelling: hoe die terug te vinden is, hoe je ze kan opvolgen, wat je bestelnummer is…

    Bestelling

    Krijg ik een factuur van mijn bestelling?

    Je ontvangt de factuur na het plaatsen van je bestelling, zodra de betaling compleet is. Deze wordt opgemaakt aan de hand van de gegevens uit je account of die je tijdens jouw bestelling hebt ingegeven.

    LET OP! Wil je graag een factuur op een bedrijf? Dan maak je best een bedrijfsaccount aan met btw nummer en correct facturatieadres. Anders staan deze niet vermeld op de factuur.

    Achteraf betalen via factuur is helaas niet mogelijk omdat we met gepersonaliseerde goederen werken en een geautomatiseerde productie hebben. We vragen dan ook om de betaling meteen bij de bestelling uit te voeren.

    Op de factuur staan steeds jouw bestelde artikelen vermeld. De omschrijving hiervan kunnen we niet meer aanpassen.

    Je kan je factuur steeds opnieuw downloaden of terugvinden onder ‘Mijn Account’, op de pagina ‘Bestellingen’. Per bestelling vind je rechts de knop ‘Factuur’ om ze als pdf-bestand te downloaden.

    Hoe vind ik mijn geplaatste bestelling terug?

    Klik op ‘Bestellingen‘ onder ‘Mijn Account‘. Daar vind je een overzicht terug van je bestellingen. Hiervoor moet je wel ingelogd zijn!

    Klik vervolgens op de knop ‘Bekijken‘, naast je geplaatste bestelling, om de details en inhoud van je bestelling terug te vinden.

    Kan ik mijn bestelling nog wijzigen nadat ik deze geplaatst heb?

    Iedere bevestigde bestelling wordt onmiddellijk uitgevoerd, er is dus helaas geen mogelijkheid om je order nog aan te passen of te annuleren.

    Kan ik een product retourneren?

    Omdat we met gepersonaliseerde goederen werken, is het jammer genoeg niet mogelijk om producten te retourneren.

    Ben je toch niet tevreden over jouw bestelling en is je product niet naar wens omwille van een technisch probleem bij Designcards zelf, dan drukken we graag je bestelling gratis opnieuw.

    Niet-gepersonaliseerde producten, zoals enveloppen, kunnen wel teruggestuurd worden, steeds na contact met onze klantendienst.
    LET OP: Voedsel- en hygiëneproducten kunnen om gezondheids- / veiligheidsredenen niet worden teruggenomen (bijvoorbeeld: zeep, snoep, koekjes en chocolade, alcoholische handgel, enz.)

    Heb je verder nog een vraag of opmerking voor ons? Neem dan gerust contact op met de klantendienst:

    Ik heb mijn bestelling na 10 werkdagen nog niet ontvangen.

    Heb je je bestelling na 10 werkdagen nog niet in huis? Gelieve ons dan te contacteren. Wij zoeken samen met jou naar een oplossing.

    Zijn de kaartjes volledig afgewerkt?

    Verdere afwerking van de kaarten, zoals vouwen, aaneenrijgen, in elkaar plooien of lintjes knopen, laten we helemaal aan jouw creativiteit over!

    Opmaak kaarten

    Kan ik de foliekleur wijzigen op mijn kaartje?

    Wanneer het mogelijk is om de foliekleur te wijzigen zal je rechts bij de productdetails een keuze kunnen maken uit de mogelijke foliekleuren. Het is echter niet mogelijk om meer dan één foliekleur te kiezen op jouw kaartje.

    Bij sommige kaartjes hebben wij de foliekleur reeds optimaal afgestemd op het papier en het ontwerp. Dit is dan volgens ons de beste foliekleur voor het desbetreffende kaartje en ontwerp. In dat geval kan je deze kleur online dan ook niet meer wijzigen. 

    Wil je toch graag een andere folie op je kaartjes? Stuur dan een mailtje naar onze klantendienst via hello@designcards.be met jouw gewenste ontwerp (graag de url en productnaam mee sturen) en de gewenste kleur van folie. Wij kijken dan of het mogelijk is! 

    Hoe pas ik het lettertype op mijn kaart aan?

    Bij heel wat producten kan je de tekst aanpassen in de editor.

    Lettertype aanpassen doe je zo:

    • Selecteer het tekstgedeelte dat je wil aanpassen.
    • Bovenaan in de editor verschijnt de benaming en eigenschappen van jouw lettertype.
    • Daar kan je het gewenste lettertype selecteren, maar ook de stijl (vet, cursief…) en de lettergrootte.

    LET OP: dit is niet bij alle producten mogelijk!

    Kan ik ook blanco kaarten bestellen?

    Ja, dat kan! Verwijder dan eenvoudigweg de voorbeeldtekst op de kaart in de editor. Je kan de kaarten nadien dan niet meer zelf bedrukken, maar je kan wel eventueel een handgeschreven tekst op jouw kaarten schrijven.

    LET OP: op hoogglans papier of kaarten met een laminaat als afwerking kan je niet schrijven!

    De prijs voor de kaarten met of zonder personalisatie blijft dezelfde.

    Kan ik mijn eigen ontwerp laten drukken?

    Dat is mogelijk! Indien je volledig zelf een ontwerp hebt samengesteld, kan je dit steeds uploaden bij onze “Eigen ontwerp” collectie. Hier vind je alle blanco kaartjes, bedankjes en stickers waarbij je je eigen ontwerp kan uploaden.

    Vraag zeker ook ons stalenpakket aan om te bekijken welke papiersoorten we hebben en welke zouden passen bij jouw ontwerp. Vraag je stalenpakket nu hier aan!

    Hoe maak ik mijn bestand klaar voor druk?

    Wij willen het allerbeste uit je ontwerp halen! Daarom is het belangrijk dat je bestand aan een aantal specificaties voldoet. Voor ieder product zijn steeds de internationale standaarden ghent PDF workgroup van toepassing

    → Download hier alle nodige info!

     

    Wordt mijn ontwerp nog gecontroleerd voor druk?

    Elk ontwerp wordt nog eens technisch nagekeken of het in orde is alvorens in druk te gaan. We checken bij deze controle de volgende punten:

    • Veiligheidsmarge
    • Afloop
    • Snijtekens
    • Foliekleuren

    Uiteraard kunnen we niet controleren op taal- of spelfouten. De schrijfwijze van bepaalde woorden, persoons- of plaatsnamen is namelijk helemaal vrij aan jou.

    Mocht je toch bij ontvangst van je bestelling een probleem vaststellen, zoals een spelfout, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We zoeken dan samen naar een gepaste oplossing.

    Ligt een technisch probleem bij Designcards echter aan de oorzaak van je probleem, dan drukken we je bestelling gratis opnieuw!

    Welke kleur heeft de achterkant van mijn kaart?

    De kleur van de achterkant van je kaart kan je eveneens bekijken in de preview tijdens het personaliseren van jouw bestelling. In de editor tool kan je onderaan switchen tussen de voor- of achterzijde van je ontwerp. Vaak heeft de achterzijde gewoon de kleur van je papier.

    Bijpassende artikelen

    Hebben jullie ook bijpassende artikelen?

    Ja hoor, dat hebben we! Wanneer je op een product klikt dat je bevalt, kom je terecht op de productpagina van dat artikel. Onderaan vind je bij voorgestelde producten de enveloppes en/of accessoires die horen bij dit kaartje of product.

    Je bent natuurlijk vrij om zelf je eigen, unieke combinaties te maken! Bekijk ons aanbod doorheen de volledige site, neem ook eens een kijkje in andere categorieën. Zo vind je misschien wel wat je zoekt! Ben je op zoek naar iets specifiek? Gebruik dan de filters links om je zoekresultaten te verfijnen.

    Welke enveloppen passen bij mijn kaart en worden deze meegeleverd?

    We hebben een hele reeks aan mooie enveloppen ter beschikking op de webshop. Je bent vrij om de envelop te kiezen die volgens jou perfect past bij je kaartjes. Heb je last van keuzestress? Geen zorgen, wij stellen telkens enkele bijpassende enveloppen voor als je een kaartje in je winkelmandje plaatst.

    Je bent uiteraard vrij om andere enveloppen te kiezen dan de gerelateerde die worden voorgesteld. Bekijk dan wel goed de afmetingen van jouw kaartjes en de enveloppen. Het formaat van je kaart kan je vinden onder de titel van de kaart op de productpagina zelf, alsook rechts bij de details van de kaart.

    Zoek steeds naar een envelop die groter is dan jouw kaart. Meestal is de envelop 1 cm groter dan het kaartje dat erin past, zowel in de hoogte als de breedte. Het gewenste formaat zoeken, kan via jouw gewenste categorie (Geboorte-Huwelijk-Feest-Communie-Kerst) en klik dan links bij de filter op “Enveloppen”.

    TIP: bestel altijd iets meer enveloppen dan het aantal kaarten, want een schrijffoutje is snel gemaakt…
    TIP: zoek hier het verzendtarief voor jouw enveloppen op.

    Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen?

    Wil je alvast adressen neerpennen? Bestel dan gewoon de enveloppen vooraf apart. Wanneer het ontwerp van je kaartje definitief is, kan je de kaartjes later afzonderlijk bestellen.

    Voorlopige ontwerpen en bestellingen worden bewaard in “Mijn account” zodat je je ontwerp alleen nog hoeft te af te werken op de dag dat bijvoorbeeld je baby geboren wordt.
    LET OP! Je betaalt wel 2 keer portkosten dan.

    Foto

    Kan ik een foto of logo invoegen op mijn kaart?

    Ja, dat kan! In onze collectie kan je heel wat ontwerpen met foto’s terugvinden. Deze foto’s kun je vervangen door op de gewenste fotokader te klikken en daarin jouw foto up te loaden vanop jouw desktop.

    Is er geen fotovak voorzien? Dan geloven we dat een foto niet op zijn plaats is bij dit ontwerp, je kan hier dan ook geen nieuw fotoveld voorzien.

    Hoe kan ik een nieuwe foto toevoegen?

    Je klikt in je ontwerp op de gewenste fotokader, die je wil veranderen. Daarin kan je dan een nieuwe foto uploaden vanop je desktop.

    Ik heb mijn foto geüpload, maar er gebeurt niks?

    Het kan zijn dat je foto’s te groot zijn of dat ze niet het juiste formaat hebben. Controleer dan eerst even deze punten:

    • Je foto is opgeslagen als JPG of PDF-bestand?
    • Je foto is niet groter dan 15 MB?
    • Komt de richting van je foto overeen met die van de kaart? (Liggend, staand, vierkant…)

    Wij raden bovendien sterk af om gescande foto’s of foto’s gemaakt door een mobiele telefoon te gebruiken: de kwaliteit hiervan is immers niet altijd goed genoeg voor een mooi eindresultaat.

    Hoe weet ik of de kwaliteit van mijn foto goed genoeg is?

    Om er zeker van te zijn dat je foto de gewenste kwaliteit heeft en dus even mooi zal ogen op je kaartje als op je dekstop, raden wij het volgende aan:

    • Vermijd het gebruik van een flits binnenshuis aangezien deze vaak voor overbelichting zorgt.
    • Gebruik best geen foto’s genomen met je telefoon.
    • Gebruik een foto met een minimum resolutie van 300 dpi (dots per inch) of zorg dat je foto groter is dan 500 kb, is hij kleiner dan is de kwaliteit hoogstwaarschijnlijk niet goed genoeg.
    • Neem geen foto’s over van Facebook, Instagram of andere sociale media.
    • Je kan een bestand aanleveren in JPG of PDF-formaat.
    • Als hulpmiddel geven we bovendien een melding weer in onze editor wanneer de kwaliteit of de grootte van de foto niet goed is. LET OP! Onze editor op scherm geeft de foto weer in lage resolutie. Overbelichting kan de editor niet signaleren.

    Houd er bovendien rekening mee dat jouw foto’s op papier voor kaarten worden geprint en niet op standaard fotopapier, dit geeft een ander resultaat!

    Klik hier voor meer fototips

    Papier

    Wat is de papiersoort en welk gewicht hebben de kaarten?

    Designcards maakt enkel gebruik van hoogwaardige luxepapieren. Lees er hier meer over!

    Je kan het gewicht per kaart terugvinden op de productpagina, rechts bij de productdetails. Daarnaast wordt ook het papiergewicht meegegeven, dit wordt per vierkante meter aangegeven.

    Ons designteam kiest per ontwerp telkens het papier dat er het best bij past. Hiervoor vragen we je te vertrouwen op onze expertise, dit kan dus niet aangepast worden.

    TIP: wil je weten wat het jou zal kosten om je kaartjes te versturen? Zoek dan hier even het verzendtarief voor jouw enveloppen op.

    Verzending en levering

    Hier vind je alle informatie over de verzending en levering van jouw bestelling.

    Productietijd

    Hoe snel zijn de kaarten en het bijbehorende drukwerk gemaakt?

    De productie van standaard kaarten en van andere producten bedraagt 3 werkdagen. Omdat we werken met échte ambachtelijke druktechnieken duurt het voor kaartjes met een koper-, goud- of een andere folie als afwerking 5 werkdagen, zo ook voor kaarten met letterpress.

    Deze termijn geldt vanaf het moment dat je een bevestigingsmail hebt gekregen. LET OP! Na de productietijd wordt jouw bestelling verzonden. We werken samen met een betrouwbare koerierdienst als verzendingspartner. We rekenen er dan ook op dat jouw bestelling zo snel mogelijk zal aankomen. Standaard neemt de verzending 1 à 2 werkdagen* in beslag.

    * Design Cards staat niet garant voor de al dan niet gehaalde levertermijnen van DPD.

    Levering opvolgen

    Kan ik mijn bestelling opvolgen?

    Wanneer jullie pakketje bij ons vertrekt, ontvang je een e-mail van ons met daarin een Track & Trace link. Hiermee kan je jouw pakketje verder volgen bij onze koerierdienst DPD.

    Heb je de app van Bpost? Dan kan je jouw pakje ook hiermee tracken. De app laat immers toe om pakjes van andere transportdiensten toe te voegen. Download de app eenvoudig via de website van bPost. Of download hem mobiel via de App-store (IOS) of Google Playstore (Android).

    Heb je gekozen om je bestelling af te halen bij Designcards? Dan ontvang je van ons een mailtje zodra je bestelling klaar ligt. Pakjes kunnen steeds opgehaald worden tijdens kantooruren of daarna (via de brievenbus vooraan). Details hierover zal je terugvinden in ons mailtje.

    Wat gebeurt er als ik afwezig ben op het moment van de levering?

    Uiteraard verwachten we niet dat je de hele vrij bent om te wachten op de levering van je pakje! Je hebt net als iedereen een druk leven en je bent bovendien bezig met het plannen van een belangrijke gebeurtenis!

    Wanneer je kiest voor een thuislevering met DPD, belt de bezorger altijd eerst bij jou aan. Ben je niet thuis? Dan gaat je pakje naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt.

    Je krijgt meteen ook een niet-thuis-bericht in de brievenbus met het adres van het afhaalpunt en het moment vanaf wanneer je pakje daar beschikbaar is (vaak de volgende dag, rekening houdende met de openingsuren van het afhaalpunt). Heel wat afhaalpunten zijn op zaterdag of zelfs zondag open, waardoor je toch heel snel je pakje kan ophalen!

    Het pakje blijft 7 dagen beschikbaar in het afhaalpunt. Heb je het binnen die termijn niet opgehaald, dan stuurt DPD dit naar ons terug. Neem in dat geval zeker contact op met ons via hello@designcards.be!

    Leveringsopties

    Verzending

    De verwachte verzenddatum van je bestelling tonen we in het winkelmandje. We maken onderscheid tussen standaard drukwerk (3 werkdagen*) en drukwerk met folie en/of letterpress (5 werkdagen*)

    Verzendopties:

    • Levering in afhaalpunt DPD
    • Thuislevering met DPD
    • Afhaling bij Designcards in Mechelen – Dit kan enkel nadat je een mailtje van onze medewerkers hebt ontvangen.

    Bekijk voor meer info en de verzendingskosten ook onze Verzending & Bezorging pagina.

    * Designcards staat niet garant voor de al dan niet gehaalde levertermijnen van DPD of  Bpost.

    Leveringsopties

    Voor bestellingen werken wij samen met DPD. Hierbij heb je de keuze uit verschillende leveringsopties telkens met een andere kost:

    • Thuislevering met DPD (€5,95 BE / €9,80 NL)

    Wanneer je kiest voor een levering bij jou thuis, belt de bezorger bij jou aan. Ben je niet thuis, dan gaat het pakje naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt. Je krijgt dan een niet-thuis-bericht in je brievenbus waarop het adres van het afhaalpunt staat. Jouw pakje blijft 7 dagen ter beschikking in het afhaalpunt.

    • Levering in een afhaalpunt van DPD (€5,55 BE / €9,40 NL)

    Jouw pakje wordt geleverd in één van de 800 afhaalpunten van DPD in België (of de 1400 afhaalpunten in Nederland) . Jouw pakje blijft daar 7 dagen ter beschikking. Vanaf het moment dat het pakket in de Pickup parcelshop geleverd is, krijg je een bericht per e-mail of sms. In dit bericht vind je de adresgegevens en openingsuren van de Pickup parcelshop.

    Jouw pakje komen ophalen bij Designcards is ook mogelijk indien je kiest voor:

    • Afhaling bij Designcards (in Mechelen, gratis)

    Je wordt door een medewerker van Designcards’ klantendienst op de hoogte gebracht wanneer je pakje klaar is om opgehaald te worden. Gelieve dus te wachten tot je van ons een mailtje hebt ontvangen.

    De verwachtte verzenddatum van je bestelling wordt steeds meegegeven in het winkelmandje. Deze kan afhangen van de producten in jouw winkelmandje.

    Kan ik mijn pakje ook afhalen?

    Dat is zeker mogelijk! Deze leveringsoptie kan je aanduiden bij het bestelproces, in je winkelmandje onder ‘Verzending’.

    Kies je voor leveringsoptie ‘Afhalen in Mechelen’ dan betaal je geen verzendkosten. Onze klantendienst stuurt je een e-mail zodra jouw bestelling klaar ligt. We vragen je dan ook te wachten tot je dit mailtje hebt ontvangen.

    Ons afhaaladres is: Zandvoortstraat 6, 2800 Mechelen.
    Onze openingsuren voor afhaling zijn:

    • ma – do: 8u30 – 17u00
    • vrij: 8u30 – 16u00

    Zal je jouw bestelling niet tijdens de openingsuren kunnen ophalen? Contacteer dan telefonisch onze klantendienst de dag dat je jouw bestelling komt ophalen. We bergen je bestelling nadien veilig op in onze pakjes-brievenbus*.

    *We doen ons best om jouw bestelling zo schoon en veilig mogelijk te houden, maar wij kunnen niet garant staan voor eventuele beschadigingen aan pakjes die langer dan een dag in onze brievenbus blijven liggen.

    Kan mijn pakje op zaterdag geleverd worden?
    DPD biedt zaterdaglevering aan, dus je pakje kan inderdaad zaterdag geleverd worden.
    In welke landen kan ik mijn Designcards bestelling ontvangen?

    Onze webshop is overal ter wereld ter beschikking! Maar via Designcards.be kan je alleen pakjes in België of Nederland laten leveren. Je pakje wordt dan geleverd met DPD.

    Binnenkort zullen wij in meer landen actief zijn!

    Schrijf je in op onze nieuwsbrief en krijg 10% korting!

    Blijf op de hoogte van updates, nieuwe producten, tips & tricks, info over acties en zoveel meer. Ontvang 10% korting op alle producten op designcards.be.

    Waarin ben je geïnteresseerd?

    Dankjewel. Je bent goed ingeschreven!

    Schrijf je in op onze nieuwsbrief en krijg 10% korting!

    Blijf op de hoogte van updates, nieuwe producten, tips & tricks, info over acties en zoveel meer. Ontvang 10% korting op alle producten op designcards.be.

    Waarin ben je geïnteresseerd?

    Dankjewel. Je bent goed ingeschreven!